Mathildas Hundar

2012-11-06
20:41:27

Vändning i livet
Idag så slog det mig plötsligt.
 
För några månader sedan så pluggade jag till ekonomiingenjör på högskolan utan någon som helst motivation. Jag hoppade på den linjen efter gymnasiet "bara för att". Det lät väl roligt och vad skulle jag annars göra?
 
Jag upptäckte ganska snart att detta inte var något för mig, men fortsatt att läsa, för det kan alltid vara bra med en utbildning och vad skulle jag annars göra?
 
Rätt som det var så var det en butik här i Gävle som hörde av sig och var intresserad av att köpa våra utställningskoppel och dem ville även att vi skulle anordna ringträningar utanför butiken.
 
Vi åkte dit för att diskutera detta och efter det mötet så är allt förändrat.
 
Nu arbetar syrran och jag i salongen, säljer våra koppel i butiken och har anordnat en handlingtävling sponsrad av butiken.
 
Vi har gått en starta-eget kurs och vi har beslutat oss för att starta ett handelsbolag efter årsskiftet som så småningom/förhoppningsvis kommer att utvecklas till ett aktiebolag.
 
Vem hade kunnat tro det för någon månad sedan?
 
Och vem hade trott att jag skulle längta till att få gå till jobbet? Inte jag i alla fall!
 
Jag har aldrig viljat jobba med hund och speciellt inte som hundfrisör. Aldrig i livet har jag sagt!
 
Stå och borsta och klippa bråkiga hundar, få ont i ryggen och bli biten. Nej tack!
 
Första veckan blev jag biten och många bråkiga hundar har vi fått, men ändå tycker jag att det är roligt.
 
Just nu tycker jag att det här är roligt, om ett år eller tio år så tycker jag kanske inte att det är lika roligt och då får jag helt enkelt skapa en ny vändning i livet.
 
Huvudsaken är i alla fall att motivationen är tillbaka och jag är taggad som tusan! Jag ska bli egen företagare och jag ska bli en jäkligt bra egen företagare!
 
Känslan av att bestämma själv och bygga upp något eget, den är underbar!
 
Detta är alltså anledning till min frånvaro på bloggen, jag har haft annat roligt att göra, men jag tycker fortfarande att det är roligt att blogga så jag ska i mån om tid hålla uppe uppdateringen här. Hoppas ni inte har glömt bort mig under denna paus :)
 
 

Kommentarer:
#1: Sonja Ruta

Jag har tittat in var och varannan dag och saknat att läsa om dig och dina hundar. Kul att du är tillbaks.

Svar: Åh va roligt att höra! Ska försöka lägga ner lite mer tid på bloggen nu :)
None None

2012-11-06 @ 21:35:53
#2: Kirsti larsen

Kul at du er tilbake, har savnet dine blogginnlegg. Synes du skriver så bra :)

Svar: Tack så mycket! Det är roligt att höra :)
None None

2012-11-07 @ 09:09:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: