Mathildas Hundar

2013-12-15
17:16:00

Träna, träna ännu lite mera
 
Nu har jag verkligen legat i och hårdtränat den här veckan! Fick så många bra tips från de tidigare filmerna så då måste jag ju självklart prova de!
 
Apporteringen går framåt, blev löjligt lycklig när han igår verkligen satt och väntade med apporten innan jag sa att han fick släppa. Ska nöta på lite mer med de, så får jag filma våra framsteg senare.
 
Idag så har jag nött en del på moment från lydnadsklassen, läggande och ställande under gång. Ställandet är väldigt nytt för oss, kan vi ha tränat de ett par gånger, kanske fyra? Jag utgår från backa, för att jag vill att han ska tänka bakåt, gärna tvärnita och ställa sig. Jag tycker att han gör de riktigt bra, känns som en bra början.
 
Läggandet fokuserar jag på att han ska slänga sig ner snabbt och jag försöker plocka bort alla handtecken. De känns riktigt bra!
 
Han är glad och positiv! Precis så som de ska va!
 
Nu är det kul att träna! Och nu jäklar ska vi våga oss ut på lydnadsbanorna!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: