Mathildas Hundar

2013-02-16
11:48:00

En fråga
"Jag har en fråga. Hur gör du när du tränar dina hundar? Du har ju tre stycken och jag undrar då om inte hundarna blir typ avundsjuka eller liknande, helt enkelt, hur gör du så att det går runt?"
 
Svar: Jo visst blir hundarna avundsjuka på varandra när vi tränar allra helst när vi tränar agility. Men jag brukar göra det enkelt för mig och alltid ta ut hundarna och träna en och en. Om vi är på klubben så får dem andra sitta i bilen och vänta medan jag tränar klart, då ser dem inte när jag tränar med den andra hunden och då behöver dem inte bli avundsjuka eller stressa upp sig.
 
Hoppas det var svarade på din fråga!
 
Hur gör ni andra när ni tränar med era hundar? Lämnar ni dem också i bilen eller hur gör ni?
 
 

Kommentarer:
#1: Mari

Ibland sitter dom andra i bilen, ibland sitter dom uppbundna eller platsade i sitt eller ligg en bit ifrån - bra träning det också :))

Svar: Duktigt gjort o få dem att ligga i plats medan dem tränar. Det skulle inte mina klara av, haha!
Mathilda

2013-02-16 @ 11:51:43
#2: Mari

Hahahah, fast egentligen så är det ju inte svårare än en platsliggning med störning :))

Svar: Kanske inte. Mina brukar bli så avundsjuka o så taggade när dem ser att jag tränar med någon annan, så det är svårt att ligga still då :)
Mathilda

2013-02-17 @ 15:42:34
#3: Petra

Jo jag brukar lämna i bilen eller bara ta med en ut då och då. Ge all tid och kraft till den ena, stärker bra mellan förare och jycke :)

Svar: Ja det tycker jag är smidigast jag med!
Mathilda

2013-03-04 @ 23:28:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: