Mathildas Hundar

2013-03-17
14:19:00

Livet i valplådan
Tänkte uppdatera er lite om livet i valplådan. Svea är en super duktig mamma och tar hand om sina tre så bra. Valparna mår bra. Dem växer så det knakar redan efter första dagen hade dem gått upp 100-150 gram. Uno är störst och Marwin är minst. Dem sover och äter mest hela dagar.
 
Själv så börjar jag sakta men säkert återgå till vardagen. De senaste nätterna har jag inte sovit mycket. Vaknar av minsta pip och springer till valplådan för att kolla läget för att inse att Svea har full koll och det finns inget för mig att göra. En riktig hönsmamma, det är vad jag är!
 
Cleo betraktar sig nog också som extra mamma, för hon är bra nyfiken och vill gärna också hjälpa till. Det är Cleo och jag som sitter utanför valplådan i timmar för att bara se på de små underverken.
 
Florian är inte så värst intresserad av valparna, dock har han sett att dem har två jätte roliga leksaker som han försöker få tag på genom gallret...
 
För övrigt så har jag en känsla utav att bloggen kommer att var bombad utav bilder på dessa tre små för en tid framöver!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: