Mathildas Hundar

2013-03-12
08:59:45

Svea är dräktig!
Nu är det nära, på fredag har det gått 63 dagar och jag har tidigt anat att Svea är dräktig. Hon är lugnare än vanligt, sover mycket mer, hon har tappat matlusten och spytt, till att äta som en häst och man får passa fingrarna om man bjuder henne på godis. Magen tycker jag har växt lite men jag har inte vågat säga något för det är så lätt att man ser det man vill se, men nu kan jag inte längre inbilla mig längre. Hon har inte bara blivit tjock, det finns valpar innuti den där magen!
 
I vanlig ordning så försöker jag gissa på hur många valpar det finns i den där magen, vilket kön och färg dem har. Jag tror inte att det är så jätte många, för hon är inte sådär gigantiskt stor. 4-5 stycken kanske, det vore i varje fall en alldeles lagomt stor kull. 2 hanar och 2-3 tikar vore alldeles perfekt också. Hm och vilka färger får dem? Alla färger är möjliga då Svea har en sandfärgad bror och Brian är sandfärgad. Så kanske 2 svarta, 2 bruna och/eller en sand.
 
Oavsett vad det blir så är dem otroligt efterlängtade och huvudsaken är att valpning går bra utan komplikationer och att valparna är friska!
 
Så vad tror ni gömmer sig i den här magen?
 

Kommentarer:

Grattis och lycka till med bebbarna <3

Svar: Tack så mycket!
Mathilda

2013-03-12 @ 09:15:47
#2: Elin

Spännande och roligt!

Svar: Ja men visst!
Mathilda

2013-03-12 @ 09:20:19
#3: Cattis

Vad spännande:)

Svar: Ja verkligen!
Mathilda

2013-03-12 @ 09:46:49
#4: Anette

Spännande.... Lycka till <3!!

Svar: Tack! :)
Mathilda

2013-03-12 @ 14:25:12
#5: Petra

Vad spännande, grattis och lycla till med små pälsklingarna !

Svar: Ja super spännande! Tack så mycket!
Mathilda

2013-03-12 @ 20:25:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: